Voi face aici o mica sinteza a principalelor informatii pe care Matt Cutts le-a oferit, adunate de pe bloguri si site-uri, majoritatea francofone, care au scris despre acest eveniment.
Despre continut
- Google recunoaste diferitele zone ale unei pagini web (header, footer, coloane etc): amplasarea cuvintelor cheie in aceste zone nu face diferenta in pozitionarea paginii (cuvintele cheie sunt tratate la fel oriunde s-ar afla pe pagina); in schimb, proximitatea dintre cuvinte este un factor important in pozitionarea pe diverse expresii
- "Keyword density" are din ce in ce mai putina importanta. Matt Cutts sfatuieste varierea mai multor cuvinte cheie conexe in continutul editorial al unei pagini
- O pagina declasata pentru keyword stuffing nu va afecta performanta intregului site
- Matt Cutts recomanda folosirea de cuvinte cheie importante in categoriile site-ului
- link-urile care se repeta pe mai multe pagini (de exemplu in link footer) vor fi devalorizate (pentru un mai bun impact, personalizati fiecare pagina cu link-uri pertinente)
- Google continua sa evolueze in citirea de Java Scipt-uri, el poate deja citi unele link-uri in Java Script, acestea pot transmite Page Rank
Despre Crawl si Page Rank
- Indexarea ramane un subiect important pentru Google: conform lui Matt Cutts 40% din website-uri nu sunt "crawlabile"
- Crawl-ul Google se face in functie de Page Rank: cu cat un site are PR mai mare cu atat va fi vizitat mai des de roboti
- Trebuie evitata "obsesia backlink-urilor" si concentrarea eforturilor SEO pe Page Rank
- Privind Page Rank, calitatea si nu cantitatea primeaza in cresterea lui
- Update-ul de algoritm intitulat "Mayday", constatat la inceputul lunii mai a fost confirmat: fara prea multe detalii, Cutts spune ca acest update va avea un impact pe cautarile long-tail
- Geolocalizarea este un element important in pozitionarea pe Google: rezultatele din SERP variaza atat in functie de locul in care se afla utilizatorul cat si in functie de TLD si locatia declarata in Webmaster Tools
- Tool-urile de scurtare de URL-uri care folosesc redirectionari 301 pot transmite Page Rank
- Cautarea in SSL (https://www.google.com) nu va fi aplicata by default de Google si va ramane o practica marginala
- Reputatia (acea notiune de Trustrank) devine un element din ce in ce mai important in algoritmul Google. Matt Cutts reia ideile despre "best practice" pentru ati creste reputatia website-ului sau a blogului :
- Fii interesant si amuzant
- Ofera un serviciu util
- Gaseste o nisa creativa
- Publica tutoriale si informatii utile
- Publica analize originale
- Ofera cod sau software open source
- Scrie pe blog sau fa live blogging
- Publica liste si topuri
- Creaza controverse
- Creaza o retea pe Facebook, Twitter etc
- Organizeaza conferinte
- Fa clipuri de prezentare