11 septembrie 2010

Cum se schimba notiunea de CTR

Google Instant a produs isterie in lumea SEO. Unii vorbesc de moartea SEO, altii vorbesc despre cresterea competitiei pe cuvinte cheie generice iar altii spun ca nu va schimba nimic.

Eu sunt reticenta in a ajunge la o concluzie. Totul depinde de utilizatori: daca vor folosi cu placere functionalitatea, daca se vor multumi cu rezultatele afisate dupa tastarea a 2-3 litere dintr-un cuvant, daca vor inceta din a mai cauta expresii specifice etc. Toate acestea trebuie testate.

Sunt insa efecte care trec dincolo de speculatii. Iar aceste certitudini vin evident de la Google. In urma cu 3 zile, Google anunta deja pe blogul Webmaster Central una din primele schimbari generate de Google Instant: noua functionalitate are impact asupra cautarilor afisate de Webmaster Tools.

Mai exact, Google a schimbat modalitatea de calculare a afisarilor pe cuvintele cheie. La vechea definitie a afisarii se adauga 2 noi situatii datorate afisarilor dinamice a SERP:

- atunci cand utilizatorul nu tasteaza cuvantul pana la capat, dar face click pe unul din rezultate
- atunci cand utilizatorul se opreste din tastat si SERP-ul respectiv se afiseaza pentru minimum 3 secunde.


Daca mi se pare normal ceea ce anunta Google, si anume faptul ca toata lumea va observa o crestere a numarului de afisari pe cuvintele cheie, raman totusi alte intrebari la care ar trebui sa gasim raspunsuri:

Cum schimba acest fapt notiunea de CTR? Cat de relevanta ramane ea?
Mai are rost sa optimizam pentru CTR?





Articole din aceeasi categorie