Ce este SEO

Voi incerca in randurile de mai jos sa dau o definitie sintetica si pe intelesul tuturor a ceea ce inseamna SEO.

Definitia SEO

SEO (Search Engine Optimization) este un proces de optimizare a unui website in vederea pozitionarii lui pe motoarele de cautare.

Vorbim aici despre rezultatele organice, oferite de motoare in mod gratuit, excluzand link-urile sponsorizate. In imaginea de mai jos puteti observa care este locul unde se desfasoara competitia website-urilor din punct de vedere SEO. Pentru ca cei mai multi dintre utilizatori se duc foarte rar dincolo de prima pagina de rezultate, miza oricariu proces de SEO este pozitionarea unui website in primele 5-10 rezultate.

Google SERP - SEM Playground

De ce sa folosim tehnici de SEO

Daca aceasta definitie nu acopera decat latura tehnica (sau procedurala) a ceea ce inseamna SEO, e necesara o completare esentiala: scopul procesului de SEO, prin pozitionarea de care vorbeam, este cresterea vizibilitatii unui site pe Internet (poate fi deci un pilon important al unui plan de promovare pe Internet) si implicit cresterea volumului de trafic generat.

Prin faptul ca tinta lui sunt oameni care folosesc motoarele de cautare pentru a gasi informatii pe Internet, care cauta deja ceva specific (cautarile Internautilor devin cuvinte cheie folosite in procesul de optimizare), SEO devine o sursa excelenta de trafic calificat, de vizitatori care au mari sanse sa devina clientii website-ului. SEO face parte astfel din tehnicile de pull marketing (pe scurt, acea strategie de marketing care consta in a raspunde unor nevoi deja formate si manifestate, unor utilizatori care stiu deja ceea ce cauta).

Optimizari in cadrul procesului de SEO

Optimizarea SEO se face pe baza unor cuvinte cheie, alese dintre acele expresii care sunt cautate cel mai mult de utilizatorii dintr-o anumita tara si care sunt reprezentative pentru continutul website-ului. Pe acele cuvinte cheie se va urmari apoi pozitionarea in paginile de rezultate ale motoarelor si traficul generat.

Clasamentele rezultatelor organice din motoarele de cautare sunt determinate de algoritmi informatici ai caror componenta ramane in mare parte un mister. Ceea ce ofera motoarele de cautare cum sunt Google, Bing si Yahoo sunt recomadari si sfaturi pe care website-urile ar trebui sa le urmeze pentru a se pozitiona cat mai sus in aceste clasamente.

Poate cea mai sanatoasa metoda de a incepe intelegerea si invatarea SEO este de a merge direct la sursa: la motoarele de cautare. Pentru aceasta va recomand ghidul SEO pentru incepatori de la Google.

Aceste recomandari, acumulate si modificate de-a lungul anilor, pot fi sintetizate astfel:

Optimizari pe site (on-site)

- elementele tehnice ce tin de accesibilitatea site-ului si indexarea lui : cod sursa corect interpretat, pagini care sa nu se incarce greu, fara continut ascuns motoarelor, fara continut duplicat, crearea fisierului Robots.txt etc. Pentru toate aspectele legate de indexare, folositi aplicatiile pentru webmateri puse la dispozitie de motoarele de cautare: Google Webmaster Tools, Yahoo Site Explorer si Bing Webmaster Toolbox.
- structura URL-urilor : sunt de preferat URL-urile lizibile, care contin cuvinte in ele si care sunt in concordanta cu structura de navigare a site-ului
- structura de navigare a site-ului: o structura informationala si de navigare coerenta, fara prea multe niveluri de navigare, care permite internautului sa navigheze cu usurinta pe site
- optimizarea META tag-urilor: titlu si descriere care sa contina cuvinte cheie, care sa fie coerente si informative in legatura cu continului paginii
- dezvoltarea unui continut bogat in cuvinte cheie si prezentarea informatiei intr-o maniera structurata, folosind paragrafe, titluri si subtitluri
- optimizarea imaginilor si a link-urilor: imagini cu nume descriptive, link-uri puse pe acele cuvinte care spun ceva despre pagina de destinatie a link-ului (anchor text), folosirea atributelor ALT si TITLE pentru a oferi informatii suplimentare despre imagini si link-uri.

Optimizari in afara site-ului (off-site)


Pozitionarea pe motoarele de cautare este influentata si de notorietatea sau popularitatea pe care un site il are pe Internet.De la bun inceput, aceasta popularitate a fost masurata in numarul si tipul de linkuri pe care un site il primeste de la alte site-uri (link-uri externe) precum si tipurile de site-uri cu care se asociaza (spre care trimite link-uri), dar si multe alte criterii. Aceasta parte a procesului de SEO poarta numele de linkbuilding.

In acest sens cel mai faimos indicator este cu siguranta PR (Page Rank) de la Google. Dar se vorbeste mai nou si de domain authority sau de prezenta pe retelele de socializare.

Desi au aspectul unui ckecklist destul de simplu, aceste elemente care contribue la un bun SEO se personalizeaza si sunt mereu altfel in functie de website, in functie de tara, in functie de domeniu de activitate. SEO nu inseamna aplicarea unei retete ci o munca de modelare aproape continua a unui site. Asta si pentru ca piata pe care o reprezinta motoarele de cautare este una foarte schimbatoare iar tehnologia din search marketing evolueaza de asemenea in fiecare zi.

Voi incerca prin intermediul acestui blog sa ofer cat mai multe informatii si noutati despre aceste elemente SEO. Pana atunci va las sa urmariti o istorie a evolutiei SEO din 1994 si pana astazi. Sursa: blogul Greenlightsearch.com





Daca aveti intrebari sau vreti sa scriu despre un subiect anume, nu ezitati sa imi lasati comentarii la posturi sau sa ma contactati pe mail.