27 mai 2010

Etape SEO - Keyword research si alegerea cuvintelor cheie

Gasirea de cuvinte cheie relevante pentru campania SEO a unui website mi se pare cea mai importanta din etapele SEO. Pe langa faptul ca aceste cuvinte cheie reprezinta, in mod simbolic, "materia prima" a acestui proces de promovare pe motoarele de cautare, mi se pare esential de subliniat faptul ca felul in care alegem cuvintele cheie pentru SEO influenteaza cantitatea si calitatea traficului pe care un site il va avea ulterior.

In cele ce urmeaza, as vrea sa discut despre cativa pasi importanti in alegerea de cuvinte cheie pentru SEO.

Ce sunt cuvintele cheie SEO?


Pentru a incepe cu o definitie simpla, cuvintele cheie sunt acele cautari facute de utilizatori pe motoarele de cautare in urma carora pot gasi in paginile de rezultate (SERP) pagini web relevante pentru ceea ce cauta (un raspuns la o intrebare, o solutie la o problema, un produs pe care vor sa-l cumpere).

Pentru TINE, cel care detii un website, cuvintele cheie sunt caile prin care esti gasit, pe motoarele de cautare, de catre publicul tau tinta. De aceea, obiectivul imediat al unei campanii de SEO este sa faca un website vizibil pe motoarele de cautare pe acele cuvinte care pot genera un trafic calificat (potentiali clienti).

Pentru cel care concepe campania de SEO, cuvintele cheie sunt tot atatea obiective de atins : cuvinte cheie care pozitioneaza un website, aduc trafic si in final genereaza conversii. Pentru a atinge aceste scopuri, de unde incepem si cum alegem cuvintele cheie castigatoare?

Cum alegem cuvintele cheie pentru SEO


Pentru mine, primii pasi in depistarea cuvintelor cheie "corecte" sunt:

1. Analiza continutului: ce produse, servicii sau informatii ofera website-ul? In ce fel le ofera? Care este USP-ul (Unique Selling Proposition) sau? Din continutul site-ului (impreuna cu obiectivele de promovare stabilite la inceput) putem extrage o prima lista de cuvinte cheie ca baza pentru dezvoltarea strategiei SEO ulterioare.

2. Volumul de cautari: testarea primelor cuvinte cheie in Google Keyword generator (si alte tool-uri SEO disponibile, cum sunt Wordtracker, Wordstream sau Ispionage ) pentru a vedea care este volumul de cautari lunare pe care fiecare il genereaza. Astfel de tool-uri ofera informatii privind potentialul de trafic al cuvintelor cheie care ne intereseaza, dar mai ales sugestii de cuvinte cheie cautate pe motoarele de cautare: sinonime sau expresii conexe. Acestea sunt uneori mai importante decat cuvintele pe care le imaginam in postura de "proprietar" al ofertei, fiind un element important in cunoasterea comportamentului de cautare al publicului nostru tinta.

3. Volumul concurential: am gasit cuvinte cheie cautate de utilizatori, dar care este concurenta pe ele in motoarele de cautare? Acest indicator este important mai degraba din punct de vedere al orizontului de timp si de efort necesar pentru a pozitiona un cuvant cheie concurential (oarecum simplist spus, cu cat sunt mai multe rezultate in motoare pentru o cautare cu atat un website de la coada SERP-ului va ajunge mai greu in prima pagina). Din punct de vedere SEO, acest nivel concurential este util si in stabilirea KEI (Keyword Effectiveness Index), un indicator care face raportul dintre volumul de cautari si concurenta. Acest indicator nu trebuie totusi folosit in mod automat, fara a lua in considerare calitatea concurentei, prioritatile si obiectivele de marketing etc.

4. Pozitionarea: daca acele cuvinte cheie pe care le-am ales pozitioneaza deja website-ul in motoarele de cautare, e important de stiut. Acele cuvinte cheie reprezinta puncte forte pentru dezvoltarea SEO ulterioara a website-ului. Mai mult decat atat, paginile site-ului pe care acele cuvinte le pozitioneaza deja produc un trafic pe care e bine sa nu-l pierzi alegand alte cuvinte cheie pentru ele. Datele privind traficul pe website ofera informatii despre vizibilitatea acestuia si sugestii de cuvinte cheie, fie ca e vorba de un tool de tracking al traficului sau de Webmater Tools.

Aceste actiuni ofera o imagine de ansamblu al website-ului din punct de vedere al "cererii" pe motoarele de cautare si reprezinta, de ce nu, o etapa de filtrare. Rezulta o lista de cuvinte cheie cu potential de trafic calificat si de vizibilitate.

De cele mai multe ori, pentru acelasi continut si domeniu de activitate, sute de cuvinte cheie pot fi gasite conform criteriilor de mai sus. Importante sunt alegerile strategice pe care le facem pe baza acestora. Atunci, cea mai importanta intrebare devine: cum selectam aceste cuvinte cheie in vederea optimizarii lor on-site?

Voi reveni cu mai multe detalii despre strategii de cuvinte cheie pentru SEO intr-un post urmator. Pana atunci, iata cateva principii dupa care ma ghidez atunci cand fac alegeri intre cuvintele cheie :

1. Alege cuvinte cheie care sunt in concordanta cu continutul si domeniul de activitate al site-ului.

2. Tine cont de obiectivele marketing ale website-ului.

3. Alege cuvinte cheie cu potential mare de trafic dar cat mai specifice.

4. Tine cont de structura site-ului si de felul in care va arata el dupa ce se trece la optimizarea cuvintelor cheie.



Vi s-au parut aceste informatii folositoare? Va invit sa va lasati parerile in comentarii.





Articole din aceeasi categorie