18 mai 2010

Programare vs. Marketing - Ce iti trebuie ca sa fii un bun SEO

De obicei nu imi place sa intru in discutii "deontologice", desi o astfel de discutie este bine venita in orice domeniu de activitate daca vrem sa avem o idee cat de cat clara despre ce facem si ce vrem de la ceilalti sa faca.

In ceea ce priveste activitatea de SEO, exista si va exista intotdeauna o tensiune intre aspectele ei "marketing" si cele "tehnice", tensiune de multe ori inteleasa gresit si de oamenii de marketing si de dezvoltatori. Punctul de vedere al Anei Matei despre dezvoltare web vs. SEO m-a facut sa deschid subiectul.

De ce este aceasta tensiune inteleasa gresit? In principiu, pentru ca "ceea ce stim sa facem noi este intotdeauna mai important decat ceea ce stiu altii".

Desi nu sunt de foarte mult timp in "bransa", nu va puteti imagina de cate ori am vorbit cu oameni de marketing care nu au absolut nici o idee despre ce presupune SEO (desi spun ca site-ul lor e numarul 1 pe Google) si chiar oameni de SEO care nu inteleg sau nu vor sa cunoasca aspectele tehnice ale acestui proces (lucru care este evident un minus).

Pe de alta parte, sunt multi dezvoltatori web si webmasteri care se limiteaza la a fi simpli roboti pentru niste indicatii primite de la "sef" si forumisti pasionati care dezbat fara incetare subiecte de genul "ce a mai facut Google cu URL-urile dinamice" fara sa gandeasca strategic si sa vada imaginea de ansamblu.

Toata frumusetea procesului de SEO vine din aceasta tensiune, DACA ea este gestionata cum trebuie. Pentru ca in SEO ai nevoie si de cunostinte tehnice, si de o viziune marketing, si de experienta in proiecte SEO si de o informare constanta, fara a presupune ca cei care le detin pe unele sunt mai priceputi si mai buni la SEO decat cei care le detin pe celelalte.

Imi place sa cred ca SEO a devenit (sau va deveni) o meserie de sine statatoare. Cu specificitatile si competentele sale proprii. Pana atunci, ar trebui sa vedem dincolo de propria mandrie si sa invatam.

Pentru oamenii de marketing: Doar ca o curiozitate, ati vazut cum arata codul sursa al site-ului vostru? Dezvoltarea web nu e fizica atomica.

Pentru dezvoltatorii web: La urmatorul proiect, incercati sa ganditi "conversii" in loc de "linii de cod"!




Umila parere a unui om care nu e nici
dezvoltator web si nici specialist marketing.





Articole din aceeasi categorie