De obicei nu imi place sa intru in discutii "deontologice", desi o astfel de discutie este bine venita in orice domeniu de activitate daca vrem sa avem o idee cat de cat clara despre ce facem si ce vrem de la ceilalti sa faca.
In ceea ce priveste activitatea de SEO, exista si va exista intotdeauna o tensiune intre aspectele ei "marketing" si cele "tehnice", tensiune de multe ori inteleasa gresit si de oamenii de marketing si de dezvoltatori. Punctul de vedere al Anei Matei despre dezvoltare web vs. SEO m-a facut sa deschid subiectul.
De ce este aceasta tensiune inteleasa gresit? In principiu, pentru ca "ceea ce stim sa facem noi este intotdeauna mai important decat ceea ce stiu altii".
Desi nu sunt de foarte mult timp in "bransa", nu va puteti imagina de cate ori am vorbit cu oameni de marketing care nu au absolut nici o idee despre ce presupune SEO (desi spun ca site-ul lor e numarul 1 pe Google) si chiar oameni de SEO care nu inteleg sau nu vor sa cunoasca aspectele tehnice ale acestui proces (lucru care este evident un minus).
Pe de alta parte, sunt multi dezvoltatori web si webmasteri care se limiteaza la a fi simpli roboti pentru niste indicatii primite de la "sef" si forumisti pasionati care dezbat fara incetare subiecte de genul "ce a mai facut Google cu URL-urile dinamice" fara sa gandeasca strategic si sa vada imaginea de ansamblu.
Toata frumusetea procesului de SEO vine din aceasta tensiune, DACA ea este gestionata cum trebuie. Pentru ca in SEO ai nevoie si de cunostinte tehnice, si de o viziune marketing, si de experienta in proiecte SEO si de o informare constanta, fara a presupune ca cei care le detin pe unele sunt mai priceputi si mai buni la SEO decat cei care le detin pe celelalte.
Imi place sa cred ca SEO a devenit (sau va deveni) o meserie de sine statatoare. Cu specificitatile si competentele sale proprii. Pana atunci, ar trebui sa vedem dincolo de propria mandrie si sa invatam.
Pentru oamenii de marketing: Doar ca o curiozitate, ati vazut cum arata codul sursa al site-ului vostru? Dezvoltarea web nu e fizica atomica.
Pentru dezvoltatorii web: La urmatorul proiect, incercati sa ganditi "conversii" in loc de "linii de cod"!
Umila parere a unui om care nu e nici
dezvoltator web si nici specialist marketing.
SEO, motoare de cautare, web analytics, social media, online marketing...
Content is King, but marketing is Queen! (Gary Vaynerchuk)
18 mai 2010
Programare vs. Marketing - Ce iti trebuie ca sa fii un bun SEO
Articole din aceeasi categorie
SEO
- Ce ar putea invata specialistii SEO de la clientii lor
- IMTO Iasi 2010 - Day 2
- Reguli de optimizare a Meta Tag-urilor pentru SEO
- Cum se schimba notiunea de CTR
- De ce sa mai optimizam META tag-uri?
- Optimizarea SEO on-page
- Cum gasesc cele mai potrivite cuvinte cheie pentru paginile mele?
- Etape SEO - Strategii de cuvinte cheie
- Etape SEO - Keyword research si alegerea cuvintelor cheie
- SEO in imagini
- Povestea lui Page Rank
- Etape SEO - Evaluarea vizibilitatii
- Etape SEO - Audit website
- Principii SEO - ce trebuie sa stii inainte de a incepe
Conectare Urmăriţi discuţia
Abonează-te la posturile de pe acest blog prin intermediul ...
Abonare prin e-mail
Abonează-teAbonează-te la comentariile de pe acest blog prin intermediul ...
Abonare prin e-mail
Abonează-teComentarii (1)

Sortează după: Data Evaluare Ultima activitate
Încarc comentarii ...
Scrie un comentariu
Comentează ca Invitat sau autentificaţi-vă:
Du-te înapoiConnected as (Logout)
Nu este afişat public.
Scrie în mod anonim.
Comments by IntenseDebate
RÄspundeţi în calitate de invitat, sau autentificare:
Du-te înapoiConectat ca (Deconectare)
Nu este afişat public.
Scrie în mod anonim.
Programare vs. Marketing - Ce iti trebuie ca sa fii un bun SEO
2010-05-18T15:05:00+03:00
Unknown
SEO|
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Mişu · 743 săptămâni în urmă