29 iulie 2010

De ce sa mai optimizam META tag-uri?

META tag-urile si-au pierdut din valoarea SEO pe care o aveau acum cativa ani. Cu toate acestea, ele raman importante pentru pozitionarea in motoarele de cautare dar mai ales pentru imbunatatirea CTR-ului (Click Through Rate) pe search.

M-am hotarat sa scriu (sau sa reamintesc celor care au mai citit despre asta) despre importanta acestor Meta tag-uri pentru ca am observat in RO 2 tendinte (in special in cazul magazinelor online):
1. Tendinta de a umple titlul paginii cu o enumerare fara de sfarsit a cuvintelor cheie pe care se vrea probabil pozitionarea.
2. Lipsa de Meta Description uneori, crearea de descrieri care nu spun nimic concret, sau care nu fac decat sa insire din nou cuvinte cheie, alteori.

Este evident ca astfel de "optimizari" sunt inutile si intr-adevar lipsite de importanta din punct de vedere SEO.

De ce ar trebui sa-ti pierzi vremea pentru a optimiza Meta tag-urile?


Care sunt totusi motivele pentru care este bine sa-ti “pierzi” cateva ore/zile pentru a optimiza Meta Title si Meta Description pentru paginile tale?

Raspunsul este simplu: Click Through Rate (CTR)

Titlul si descrierea unei pagini web sunt primele informatii pe care utilizatorul le afla despre ea, in motoarele de cautare. Mai mult decat o carte de vizita, cele 2 fraze ar trebui sa-l faca pe utilizator sa viziteze pagina respectiva sau sa vrea sa cumpere, de ce nu?

Uite-te la titlul si descrierea unei pagini din site-ul tau si raspunde la urmatoarele intrebari:
- sintetizeaza bine continutul paginii?
- sunt relevante pentru cautare? (contin cuvinte cheie vizate)
- reusesc ele sa vanda?

Prin optimizarea titlului si descrierii paginilor tale web ai ocazia sa oferi informatie relevanta pentru fiecare, sa intreprinzi o actiune de marketing (oferind informatii care sa convinga utilizatorul) si nu in ultimul rand sa controlezi felul in care continutul site-ului tau este prezentat pe motoarele de cautare : in lipsa unei descrieri pertinente, Google va oferi utilizatorului franturi de informatii continand cuvintele cautate din continutul textual al paginii, meniu etc. Se intampla foarte rar ca aceste franturi de informatii sa fie informative sau sa puna intr-o lumina favorabila serviciile sau produsele pe care le oferi.

In urmatorul meu post voi prezenta cateva din sfaturile de urmat atunci cand construim meta tag-uri optimizate.

Pana atunci, as vrea sa va intreb cam cat timp si importanta acordati voi optimizarii Meta tag-urilor? Astept parerile voastre in comments.





Articole din aceeasi categorie