8 septembrie 2010

Google Instant si alte bunatati

Nici nu a venit bine toamna ca lumea s-a si pus pe treaba. Mai ales Google, care astazi a avut lansarea oficiala a unui nou serviciu de afisare a rezultatelor din Search: Google Instant. Vor urma desigur destule articole ce vor analiza fenomenul, comportamentul userilor pe natural search dar mai ales efecte asupra SEO. Pana atunci, toata lumea se distreaza cu noua functionalitate si testeaza capacitatile de "oracol" ale lui Big Brother.

Atentie! Daca vreti sa folositi functionalitatea in Romania, trebuie sa va logati in contul de Google. Deocamdata doar asa este disponibil.

O alta noutate de la Google este optiunea Weighted Sort din Google Analytics pe care am descoperit-o (mai repede) datorita lui Krumel. Optiunea este geniala - pentru ca face ceva ce unii faceau deja dar manual - si foarte utila pentru cei care lucreaza la calificarea traficului venit de pe search (conversion rate, bounce rate etc.). Va las sa descoperiti detaliile intr-un articol despre Weighted Sort pe grokdotcom.com.

Ca veni vorba de Google Analytics, nu ma pot abtine de la a va oferi o alta resursa incredibil de instructiva pe acest subiect, iesita proaspat din cuptoarele SEO-iste: The Power Users's Guide to Google Analytics Hacks, Tips and Tricks.

Si intr-o nota mai personala, este "back-to-school" si pentru blogul meu! Stiu ca am ramas datoare cu un post despre META tag-uri si ma voi revansa. Ne vom juca in continuare si cu alte subiecte.

Ca o amintire de "vacanta" am aflat ca informatiile de pe acest blog se dovedesc a fi utile mai ales pentru abia-initiatii in SEO. Sper sa pot fi de ajutor si nu va sfiiti sa-mi transmiteti propuneri de subiecte pe care le vreti explicate pe larg in paginile acestui blog.





29 iulie 2010

De ce sa mai optimizam META tag-uri?

META tag-urile si-au pierdut din valoarea SEO pe care o aveau acum cativa ani. Cu toate acestea, ele raman importante pentru pozitionarea in motoarele de cautare dar mai ales pentru imbunatatirea CTR-ului (Click Through Rate) pe search.

M-am hotarat sa scriu (sau sa reamintesc celor care au mai citit despre asta) despre importanta acestor Meta tag-uri pentru ca am observat in RO 2 tendinte (in special in cazul magazinelor online):
1. Tendinta de a umple titlul paginii cu o enumerare fara de sfarsit a cuvintelor cheie pe care se vrea probabil pozitionarea.
2. Lipsa de Meta Description uneori, crearea de descrieri care nu spun nimic concret, sau care nu fac decat sa insire din nou cuvinte cheie, alteori.

Este evident ca astfel de "optimizari" sunt inutile si intr-adevar lipsite de importanta din punct de vedere SEO.

De ce ar trebui sa-ti pierzi vremea pentru a optimiza Meta tag-urile?


Care sunt totusi motivele pentru care este bine sa-ti “pierzi” cateva ore/zile pentru a optimiza Meta Title si Meta Description pentru paginile tale?

Raspunsul este simplu: Click Through Rate (CTR)

Titlul si descrierea unei pagini web sunt primele informatii pe care utilizatorul le afla despre ea, in motoarele de cautare. Mai mult decat o carte de vizita, cele 2 fraze ar trebui sa-l faca pe utilizator sa viziteze pagina respectiva sau sa vrea sa cumpere, de ce nu?

Uite-te la titlul si descrierea unei pagini din site-ul tau si raspunde la urmatoarele intrebari:
- sintetizeaza bine continutul paginii?
- sunt relevante pentru cautare? (contin cuvinte cheie vizate)
- reusesc ele sa vanda?

Prin optimizarea titlului si descrierii paginilor tale web ai ocazia sa oferi informatie relevanta pentru fiecare, sa intreprinzi o actiune de marketing (oferind informatii care sa convinga utilizatorul) si nu in ultimul rand sa controlezi felul in care continutul site-ului tau este prezentat pe motoarele de cautare : in lipsa unei descrieri pertinente, Google va oferi utilizatorului franturi de informatii continand cuvintele cautate din continutul textual al paginii, meniu etc. Se intampla foarte rar ca aceste franturi de informatii sa fie informative sau sa puna intr-o lumina favorabila serviciile sau produsele pe care le oferi.

In urmatorul meu post voi prezenta cateva din sfaturile de urmat atunci cand construim meta tag-uri optimizate.

Pana atunci, as vrea sa va intreb cam cat timp si importanta acordati voi optimizarii Meta tag-urilor? Astept parerile voastre in comments.





13 iulie 2010

Social Media - Parabola ciocanului

Social media are inca, mai ales in RO, reputatia de a fi o adunatura de platforme online pline de mult zgomot, inutilitati si informatii superficiale. Mult spam si ineficienta din punct de vedere ROI. Pe de alta parte, platformele de social media sunt promovate ca fiind indispensabile pentru prezenta online a unei companii sau a unei persoane.

Eu nu vreau sa conving pe nimeni nici sa foloseasca nici sa nu foloseasca social media. Pana la urma, decizia ne apartine, fiecaruia dintre noi.

Sustin un singur punct de vedere:

Ce'ar fi sa relativizam importanta si intrebuintarea pe care o dam platformelor de social media?

Asta inseamna sa incetam sa mai idolatrizam sau sa demonizam social media.

Ca orice mediu, ele sunt bune daca sunt folosite atunci cand trebuie si asa cum trebuie, in functie de obiectivele pe care le ai si de limitele pe care le impune fiecare tip de tehnologie.

Daca treaba ta este sa faci bani/promovare online, ar fi stupid sa nu iei in considerare social media ca un canal de comunicare a ofertei tale. E ca si cum te-ai baza pe un singur client ca sursa de profit pentru afacerea ta. Conditia necesara este sa intelegi ce iti poate oferi o retea sociala sau alta in termeni de marketing, ce fel de public poti atinge printr-un astfel de mediu si cu ce costuri.

Pe de alta parte, daca vinzi sa zicem.. utilaje agricole, servicii financiare pentru corporatii sau piese de schimb pentru avioane, ar fi bine sa te intrebi daca intr-adevar iti este util sa fii prezent pe social media, si asta inainte sa aloci resurse unui astfel de proiect. Nu cheltui banii pe social media doar pentru ca este in trend!

Folosirea platformelor de socializare pentru promovarea online are avantajele sale. De la caz la caz. Pentru blogurile mele, Twitter si Facebook sunt principalele surse de trafic, desi pornisem la drum cu ideea ca le voi optimiza pentru motoarele de cautare. Dar asta nu este o regula. Cum nu exista nici o reteta a succesului general valabila.

Cu alte cuvinte, nu da vina pe ciocan pentru ca te-ai lovit la deget in timp ce incercai sa bati un cui! Mai degraba masoara de 2 ori si bate o singura data. Sau gandeste de 2 ori si alege ciocanul potrivit pentru ceea ce vrei sa faci! :)

Voi de ce folositi social media? Si cu ce efecte? Astept parerile voastre in comment.