22 iunie 2010

5 extensii SEO in Google Chrome

Desi nu mi-am creat inca un obicei din a-l folosi, imi place Google Chrome. Si imi plac mai ales extensiile SEO disponibile pentru acest browser, in primul rand pentru ca sunt mai bine organizate si se afiseaza mult mai sintetic si mai placut vizual (in comparatie cu add-on-urile de la Firefox).

Instalarea extensiilor SEO pentru Chrome


Instalarea extensiilor se face foarte usor mergand la pagina dedicata lor sau navigand pana la pagina de gestionare a extensiilor din toolbar-ul Google Chrome (coltul dreapta sus al browser-ului)



In pagina de cautare a extensiilor puteti da un search doar pentru acele extensii care va intereseaza. La cautarea dupa cuvantul SEO, se afiseaza 33 de rezultate, ceea ce inseamna 33 de extensii SEO, toate foarte usor de instalat si disponibile in acelasi toolbar. Comod nu-i asa? Numarul lor total depaseste lejer 5000, dar ma voi rezuma la cele care ne ajuta in activitatile noastre de SEO.

Toate extensiile pentru Google Chrome instalate pot fi apoi accesibile din bara de navigare in felul urmator:



Ce extensii SEO folosesc in Google Chrome


Multe din aceste extensii ofera aproape acelesi informatii (in special la capitolul Page Rank, Alexa Rank etc.). Eu am facut o sortare in functie de popularitate si de numarul de utilizatori. E posibil ca unele din acestea sa va fie cunoscute si din Mozilla Firefox.

Asadar, un TOP 5 al celor mai utile extensii SEO pentru mine ar fi:

1. SEOQuake - este deasemenea unul din cele mai cunoscute toolbar-uri SEO pentru Firefox. Functionalitati:
- SEObar (afiseaza informatii SEO despre o pagina web atunci cand aceasta este deschisa in browser sau cand se afiseaza in SERP, aceste informatii se refera la: pagini indexate si link-uri externe pe Google, Yahoo si Bing, Page Rank, Alexa Rank, SEMRush Rank, Domain Age, link-uri interne si scurtaturi catre Whois, Keyword Density tool, codul sursa). Acest toolbar poate ingreuna, atat vizual cat si la viteza de incarcare, pagina. Eu nu il folosesc decat atunci cand am nevoie.
- tool de comparare a link-urilor interne si externe pentru mai multe domenii
- functie de semnalare a link-urilor care se afla in Nofollow



2. Chrome SEO - ofera un tabel sintetic cu informatii despre pagini indexate, backlink-uri si alti indicatori de trafic si de popularitate (Alexa Rank, Compete Rank, Quantcast, SEMRush, site-uri de bookmarking) precum si informatii despre statusul HTTP, cache, sitemap si Robots.txt, localizarea serverului si DNS. Aceasta extensie mi se pare foarte utila atunci cand facem verificari rapide sau rapoarte care necesita date comparative exacte.



3. META SEO inspector - are ca functionalitate principala afisarea intr-o casuta in josul paginii a principalelor elemente SEO din header: titlu, descriere,keywords, tag-uri de verificare de la Webmaster Tools, scripturi si frame-uri etc.
Informatiile se pot afisa si intr-un nou tab, fiind mult mai usor de copiat si de folosit offline. Extensia ofera deasemenea multe link-uri catre tool-uri online utile pentru SEO, unele deja mentionate mai sus, altele mai putin cunoscute cum ar fi: Keyword density Analyzer de la WMtips.com, Serversiders.com, BackTweets sau Copyscape.



4. SEO Site Tools - cumuleaza intr-o singura fereastra diversele elemente prezente in extensiile de mai sus, combinand elementele SEO externe (indicatori si prezenta pe Social Media) cu elemente SEO din pagina, informatii despre server si recomandari pentru ameliorarea acestora. Daca aveti nevoie sa analizati starea unei pagini din punct de vedere SEO in doar cateva minute, acest tool este cel mai folositor.



5. SEO SERP - este o extensie care permite aflarea rapida a pozitionarii in SERP-ul Google a mai multor website-uri, pe acelasi cuvant cheie. Limita acestei extensii este absenta Google.ro din lista motoarelor pe care se poate efectua cautarea. In schimb, pentru cei care au nevoie de Google.com de exemplu, extensia poate fi foarte utila, salvand mult timp pentru cautari punctuale de pozitionari pe cuvinte cheie.



Voi mai mentiona aici si Firebug care se afiseaza si functioneaza exact ca pentru Firefox, cu precizarea ca este accesibil tot din meniul din bara de navigare a browser-ului, dar si Woorank, o aplicatie online care efectueaza o verificare rapida a unui domeniu din punct de vedere SEO (oferind in cateva secunde un raport complet pentru SEO on-site si off-site - unul din cele mai bune tool-uri din punctul meu de vedere) si care are in Google Ghrome o extensie dedicata.


Ce alte extensii SEO pentru Google Chrome folositi si vi se par utile? Astept parerile voastre in comment.





Articole din aceeasi categorie



3 comentarii:

freeseodesign spunea...

Chrome SEO este preferatul meu. Si este foarte util pentru webmasterii care sunt interesati in promovarea site-ului.

OLIMOB spunea...

le incerc acum

AlexTigio spunea...

Salut. Referitor la Alexa pagerank, pot sa va spun ca am gasit si eu cateva smecherii pe net, pe ici pe colo.. dar pana la urma am hotarat ca cel mai bine e sa apelezi la servicii profesionale pentru treaba asta.
Cateva persoane mi-au recomandat www.alexage.com pentru a-mi imbunatati page-rankul pe Alexa.
Oamenii de acolo au lucrat rapid si foarte profesional, iar acum site-ul pentru care imi trebuia rank este intre primele 100K pe Alexa.

Trimiteți un comentariu