24 iunie 2010

Cum gasesc cele mai potrivite cuvinte cheie pentru paginile mele?

Asadar, am ajuns in etapa in care trebuie sa optimizam paginile unui website. Cum se face SEO on-page si care sunt cele mai importante locuri in care trebuie sa lucram cuvintele cheie?

Voi incerca sa raspund la aceste intrebari facand o sinteza a celor mai importanti pasi de urmat atunci cand facem optimizarea on-page a unui website. In acest post voi vorbi de o etapa preliminara optimizarii propriu-zise: targetarea paginilor pentru anumite cuvinte cheie.

Impartirea cuvintelor cheie SEO


Este ideal ca orice plan de actiune on-page sa inceapa cu targetarea principalelor pagini ale website-ului pentru anumite cuvinte cheie. Daca in momentul conceperii strategiei SEO s-a avut in vedere structura site-ului si tematica paginilor, aceasta targetare nu ar trebui sa puna probleme. Fiecarei pagini ii va reveni cuvantul (sau grupul de cuvinte cheie similare/sinonime) care este cel mai reprezentativ pentru continutul existent al paginii si care poate fi lucrat in mod natural in pagina.

Exista insa si cazuri de proiecte online care nu au nici un mesaj foarte clar despre serviciile pe care le ofera (sau daca au bine definite niste mesaje, ele nu sunt adaptate cererii de pe motoarele de cautare) si nici continut textual pe pagini, care sa exprime acest mesaj. In astfel de cazuri, optimizarea on-page presupune o modelare a continutului existent al unui website sau chiar restructurarea informatiei prin crearea de noi pagini sau categorii.

Solutii pentru o impartire optima a cuvintelor cheie SEO


- Organizati cuvintele cheie pe tematici sau familii semantice. In acelasi loc notati principalele rubrici si sub-rubrici ale website-ului. Faceti o corespondenta intre URL-uri si cuvinte cheie, dupa criteriul pertinentei si a coerentei dintre cele 2.

- Daca nu sunteti siguri ca un cuvant cheie este cel mai potrivit pentru optimizarea pe o anumita pagina, faceti o verificare a vizibilitatii website-ului pe cuvintele cheie din strategia de SEO. Un astfel de raport va ofera informatii despre URL-urile deja pozitionate si cuvintele cheie corespunzatoare acestor pozitionari.

- In cazul in care pentru o pagina se pot lucra mai multe cuvinte cheie, puteti opta pentru optimizarea lor impreuna in continului paginii (daca acesta va permite) sau puteti alege sa puneti in evidenta acel cuvant cheie mai cautat si mai concurential.

- Pentru a evita concurenta interna (competitia mai multor pagini ale unui website pe aceleasi cuvinte cheie, numita si canibalizare), este de evitat folosirea aceluiasi cuvant cheie pentru optimizarea on-page a unor pagini diferite. Pentru website-urile cu o structura mai bogata, se poate merge pe varianta optimizarii aceluiasi cuvant cheie pe mai multe pagini de acelasi tip (de exemplu fisele de produs dintr-o anumita subcategorie), avand grija in acelasi timp ca optimizarea sa se faca in context (folosirea cuvantului cheie in expresii diferite), facilitand astfel si pozitionarea pe long-tail.

Ati intampinat vreodata dificultati in alegerea paginilor pentru optimizarea anumitor cuvinte cheie? Astept parerile voastre in comment.





Articole din aceeasi categorie