28 iunie 2010

Optimizarea SEO on-page

Luand in calcul ultimele evolutii ale motoarelor de cautare si a trendurilor de pe online (personalizarea rezultatelor, Universal Search, social web, real-time Search etc.), optimizarea SEO on-page a ajuns sa reprezinte doar o mica parte din procesul de SEO al unui website.

Spunand acest lucru, nu sustin totusi ca putem sari peste aceasta etapa, esentiala de altfel, in cadrul unei campanii SEO.

Ce inseamna SEO on-page


Optimizarea on-page este una din actiunile fundamentale de SEO. Ea consta in prelucrarea paginilor web cu ajutorul cuvintelor cheie alese, la nivelul acelor elemente care pot fi citite si analizate de motoarele de cautare.

La modul sintetic, prelucrarea cuvintelor cheie in cadrul optimizarii on-page se face in urmatoarele elemente:

- denumirea URL-urilor
- META tag-uri (in special Title)
- structura de navigare (link-uri interne: meniu de navigare, breadcrumbs, in-text links)
- continut editorial (in special in tag-urile de heading H1-H6)
- denumirea imaginilor (daca pentru website-ul tau acestea sunt importante)

Principii de actiune in optimizarea SEO on-page


Exista o fraza care mie imi place foarte mult cand vine vorba de SEO on-page: "Orice actiune de SEO on-page BUNA ar trebui sa treaca neaobservata in ochii utilizatorului". Pornind de la aceasta deviza, putem formula 3 principii de actiune cand vine vorba de SEO on-page :

1. Oarecum retoric, dar voi mentiona totusi: nu folosi continut ascuns doar pentru a fi bine pozitionat pe motoarele de cautare. Desi sunt practici de black hat SEO care te pot ajuta sa urci in SERP, nu e o strategie care iti va asigura trafic si clienti pe termen lung.

2. Nu iti umple pana la refuz paginile web de cuvinte cheie fara noima (aici ma refer atat la continutul textual, cat si la titlul si descrierea paginii, atributele TITLE si ALT ale imaginilor si link-urilor). Scrie continut editorial de calitate, tinand cont de cuvintele cheie SEO.

3. Limiteaza numarul de link-uri interne la acele link-uri folositoare pentru navigarea utilizatorului pe site-ul tau. Cu alte cuvinte, nu iti umple paginile de link-uri, mizeaza pe un meniu de navigare coerent si renunta la footer-ul de link-uri optimizate (Google acorda acestor link-uri mai putina importanta decat in trecut)

5 elemente esentiale in optimizarea on-page


In trecut s-a pus mult pret in SEO pe concepte de tipul densitatea cuvintelor cheie in corpul unei pagini web, optimizarea META tag-ului Description si a atributelor imaginilor si link-urilor (ALT si TITLE). Pe masura ce search marketing-ul a devenit mai complex, aceste elemente si-au pierdut din valoare (direct proportional cu locul pe care aceste elemente il ocupa in algoritmii motoarelor de cautare). Atunci, ce mai conteaza din tot ceea ce inseamna optimizarea on-page?

Pentru mine, aceasta ar fi lista scurta a optimizarilor on-page :

1. URL-uri descriptive, nu foarte lungi, care sa reflecte structura site-ului si care sa ofere indicii utilizatorului despre informatia continuta pe pagina web respectiva
2. Titlul paginii concis si descriptiv, continand cuvantul cheie pe care ai targetat pagina web respectiva.
3. Continut editorial bine structurat, continand cuvinte cheie, in special in tag-urile de heading (titlu, subtitlu etc.)
4. Link-uri interne plasate pe cuvinte cheie, de preferat in interiorul continutului textual, care sa ofere utilizatorului mai multe informatii despre produsele si serviciile tale.


Voi cum realizati optimizarea on-page? Despre care din aceste elemente ati dori sa cititi mai multe informatii? Astept parerile voastre in comment.





Articole din aceeasi categorie