10 aprilie 2010

Etape SEO - Audit website

Orice proces de SEO incepe cu un audit amanuntit al website-ului in cauza: din punct de vedere economic, tehnic si al vizibilitatii pe Internet. Voi incerca in urmatoarele posturi sa fac o lista a celor mai importante elemente ce trebuie avute in vedere la inceputul campaniei SEO. Acestea sunt necesare nu numai in trasarea directiilor de actiune in cadrul optimizarii site-ului ci pot fi de mare ajutor si in stabilirea unor obiective online pe termen mediu si lung pentru cineva care vrea sa porneasca o afacere online.

Auditul de marketing

O evaluarea economica a unui website ajuta la stabilirea unor obiective clare de dezvoltare ulterioara a site-ului, atat din punct de vedere al continutului cat si al formatarii acestui continut. Cele mai importante intrebari la care trebuie sa raspunda un audit marketing, in vederea crearii unei strategii SEO, sunt:

- Care este obiectivul principal al site-ului? Vanzari, o baza de clienti, brand awearness, prezentarea unei firme, crearea unei comunitati online?

- Care este oferta site-ului? Poate fi vorba de o oferta de produse si servicii ca in cazul unui magazin online sau al unui site de prezentare, sau de o oferta informationala (articole pe anumite teme, sfaturi si bune practici, documente de specialitate, divertisment online, notorietatea unui brand etc.) In functie de obiectivul si oferta unui site se stabilesc acele actiuni care sunt asteptate din partea utilizatorilor si care vor fi promovate prin intermediul site-ului (cumpararea unui produs, completarea unui formular de contact, inscrierea la un newsletter, descarcarea unui fisier de pe site etc.). Se pot stabili astfel indicatori de performanta ai site-ului si se poate urmari in timp masura in care un site este sau nu profitabil.

O intrebare subsidiara acesteia este ce anume dintr-o oferta trebuie promovat cu prioritate prin intermediul website-ului. Ca in cazul unui magazin online care ofera o mare varietate de produse, sau in cazul unei firme care ofera mai multe categorii de produse, se poate face o alegere strategica de a promova sau de a pune in evidenta numai o parte din oferta. In cazul unui brand puternic, se poate construi cate un site pentru fiecare serviciu in parte. Dar aceasta alegere se poate face si la nivelul campaniei de SEO. Astfel se poate insista pe anumite cuvinte cheie mai mult decat pe altele la fel de reprezentative pentru site. (o alegere care evident poate fluctua in timp in functie de promotii de exemplu)

- Care este publicul tinta? Cunoasterea publicului caruia i se adreseaza un site va influenta in mod direct felul in care sunt alese cuvintele cheie (publicul tinta se poate regasi printre cuvintele-cheie: ca in exemplul "curatenie pentru firme") dar mai ales felul in care se dezvolta continutul site-ului in cadrul campaniei de SEO (un continut creat special pentru SEO va trebui sa respecte clasica regula a adaptarii mesajului la publicul caruia se adreseaza).

- Care este concurenta? Cunoasterea mediului concurential este foarte important, mai ales pe motoarele de cautare, unde un website se lupta pentru vizibilitate nu numai cu concurentii sai directi de pe o piata anume dar se lupta cu toti acei concurenti care ajung sa fie bine pozitionati pe motoarele de cautare. De exemplu: un magazin care comercializeaza calculatoare si componente PC in Bucuresti concureaza pe piata reala cu cele mai cunoscute magazine de gen din Bucuresti si, in mod restrans, cu magazinele care se afla in acelasi cartier sau centru comercial. Pe motoarele de cautare, el va concura cu toate acele magazine online care ofera aceleasi produse ca si el, magazine din toata tara si de toate taliile. Singurul criteriu concurential pe motoarele de cautare este felul in care aceste magazine reusesc se se pozitioneze in paginile de rezultate, pe anumite cuvinte cheie. Cunoasterea concurentilor pe motoarele de cautare ne ajuta sa analizam felul in care acestia se pozitioneaza si sa ajustam campania de SEO la aceasta concurenta.

Acestea sunt doar cateva din intrebarile la care e bine sa avem raspunsuri inainte de a incepe campania SEO, si asta pentru ca timpul si energia depusa in efortul de optimizare sa duca la rezultate bune.

Voi reveni in posturile urmatoare cu alte elemente referitoare la auditul unui website - I etapa intr-o campanie de SEO.

Daca aceste informatii vi s-au parut folositoare sau daca aveti intrebari, nu ezitati sa lasati un comentariu mai jos.





Articole din aceeasi categorie