23 martie 2010

Principii SEO - ce trebuie sa stii inainte de a incepe

O campanie de SEO, a carui obiectiv direct este cresterea vizibilitatii unui site pe motoarele de cautare, este un proces cu cateva etape si actiuni bine definite. Dar lucrul cel mai dificil poate in legatura cu SEO nu este neaparat sa inveti aceste actiuni (fie ele tehnice sau de copywriting) ci sa nu pierzi niciodata din vedere faptul ca orice actiune de SEO se supune unei strategii de marketing.

Cu alte cuvinte, SEO este o parte integranta a unui proces de marketing online, si acesta la randul sau se subordoneaza unor obiective care tin de promovarea unui brand, de cresterea vanzarilor si a cifrei de afaceri, de cresterea portofoliului de clienti.

Principiile pe care se fundamenteaza orice campanie de SEO nu sunt neaparat de ordin tehnic (asa cum SEO nu este o stiinta exacta ci mai degraba o arta), ele sunt principii de business si de marketing.

Voi incerca sa explic mai jos care mi se par cele mai importante principii care trebuie avute in vedere atunci cand vrem sa incepem promovarea unui website pe Internet:

1. "Content is king" - este probabil prima si cea mai celebra fraza din industria de SEO, predicata intens de Google. Ea rezuma in 3 cuvinte cea mai buna strategie pe care oricine business o poate avea - online sau nu - si anume oferirea de servicii, bunuri informationale, produse de calitate, care sa aduca un plus celor care le cumpara. Pentru SEO acest principiu inseamna sa oferi un continut web de calitate, avand ca obiectiv atragerea de utilizatori interesati de ceea ce oferi si nu doar primul loc in Google.

2. "Know your users" - este un principiu fundamental in marketing, si ceea ce in marketing online se numeste mai nou UX (user experience). Cunoasterea utilizatorului (a consumatorului) este esentiala pentru a putea determina cu mai mare precizie cui te adresezi, cine este consumatorul tau, ce nevoi, ce obiceiuri si ce interese are. In stransa legatura cu primul principiu enuntat, aceasta cunoastere iti va permite sa ii oferi consumatorului tau serviciile de care are nevoie, in felul in care lui ii place. Acest principiu SEO se refera atat la design, la modul de structurare a informatiei pe website cat si la modul in care asiguri o navigare usoara si placuta a Internautului pe site-ul tau.

3 "Know your business" - este principiul care probabil este cel mai adesea uitat sau ignorat de un specialist SEO, pentru ca el nu intervine direct in felul in care reusim sa pozitionam un site pe motoarele de cautare. Dar oricat de multe cuvinte cheie contine site-ul tau, oricat de multe pagini are indexate in Google sau oricat de repede te afli in prima pagina de rezultate, nu uita niciodata motivul pentru care vrei sa fii primul pe motoarele de cautare.

Orice strategie de SEO ar trebui sa inceapa de la un set de obiective de business, sa fie construita si adaptata ofertei pe care site-ul o propune, orice ajustare in campania de SEO si orice efort de imbunatatire a vizibilitatii de Internet ar trebui sa vizeze acele obiective de business initiale. De aceea este important ca aceste obiective sa fie clar enuntate, sa cunosti avantajele concurentiale pe care le oferi, sa stii care iti este concurenta, sa stii cand si cum sa oferi mai mult si sa investesti in propia afacere.

Urmand firul acestei idei este de asemenea important de mentionat ceea ce poate fi formulat ca un al 4-lea principiu obligatoriu in promovarea pe internet:

4. "Think internet" - nu face din motoarele de cautare singura ta sursa de bani, in consecinta, nu face din SEO singura ta sursa de promovare online. SEO nu este decat o stea in marea constelatie a WWW iar orice actiune de SEO trebuie completata si sustinuta de multe alte metode de promovare (de la retelele sociale la marketing-ul traditional), in concordanta cu obiectivele site-ului.

Avand mereu in minte aceste 4 principii, orice campanie de SEO se poate desfasura in conditii optime. Nu mai e nevoie decat de capacitatea de a corela aceste principii cu actiunile SEO. Cu mai multe informatii despre actiunile SEO voi reveni intr-un articol viitor.





Articole din aceeasi categorie