27 octombrie 2010

IMTO Iasi 2010 - Day 2

Pe 23 Octombrie s-a intamplat a 2-a (si ultima) zi din cadrul conferintei IMTO Iasi 2010. O zi plina de prezentari interesante si informatii mult mai concrete din SEO si SEM.

Daca in prima zi temele prezentate au fost sintetice, abordand principalele aspecte ale activitatii de SEO si PPC pe motoarele de cautare, in a doua parte a evenimentului perspectiva a fost una de aprofundare : s-au discutat tematici concrete privind long tail-ul si importanta lui in SEO, metrici de performanta in SEO, metode de crestere a business-ului online pe motoarele de cautare. Am avut parte si de ceva studii de caz, in special in prima parte a zilei, cand s-a vorbit despre demand generation in cazul afacerilor de nisa si al inovatiilor.

Pana si in ultima parte a conferintei, la sesiunea de Q&A, discutiile au fost fructuoase si aducatoare de solutii concrete in special pentru oameni care vroiau sa-si deschida afaceri online, vroiau sa se promoveze sau sa lucreze online. Am beneficiat de parerile unor oameni cu multa experienta in domeniu si acest lucru a fost util.

Si pentru ca un astfel de eveniment nu se putea incheia fara ca fiecare sa nu traga cel putin o concluzie, iata cu ceea ce am ramas eu dupa a 2a zi de la IMTO SEO&SEM 2010:

- pentru dezvoltarea propriei nise, de cele mai multe ori este de ajuns sa comunici despre si in jurul problemei pe care produsele/serviciile tale le rezolva..sa comunici intr-un mod cat mai original. Pentru noi idei de promovare, nu strica sa arunci un ochi la ceea ce fac altii in alte industrii (aici pot sa-l citez aproape exact pe Ciprian Gavriliu :) ). Daca nu ai timp, profita de pe urma cererii pe piata create de altii.

- long tail-ul este si ramane o sursa pretioasa de trafic. Mai mult decat atat, Google Instant a reusit sa creasca cererea de cuvinte cheie long tail - via Krumel.

- o conditie necesara pentru orice SEO de succes: urmareste atent indicatorii de performanta pe datele de trafic si niciodata nu face presupuneri - sfat util venit din partea lui Claudiu Murariu.

- in RO mai este mare nevoie de continut de calitate. E singura metoda prin care spam-ul poate fi impins la coada index-ului. In aceeasi masura, nu exista foarte multe experimente care sa stea drept etalon in SEM-ul romanesc, nu exista formule atestate de comunitate. Singura metoda cunoscuta este TRIAL & ERROR.

Asadar, sa ne intoarcem la teste si la incercari.. singura metoda prin care putem vedea daca avem sau nu rezultate in SEM. In acest spirit, ma gandesc ca poate ar fi timpul sa fac si eu "migrarea" spre PPC, cum am vazut ca "se poarta". Poate ma ajutati aici cu un sfat :)

Cum au spus-o altii mai bine inaintea mea, si-am incalecat pe-o sea, si v-am spus povestea asa..





Articole din aceeasi categorie