18 septembrie 2010

Reguli de optimizare a Meta Tag-urilor pentru SEO

De cand am scris ultima data despre importanta META tag-urilor pentru SEO, au mai fost articole care au vorbit despre acest subiect. Va recomand regulile de optimizare a META tag-urilor de pe Web Copywriter si exemplele de optimizare a Titlului si a Descrierii de pe Freeseodesign.

Ce ar mai ramane de spus? As vrea doar sa punctez cateva elemente care mi se par importante:

1. Inainte de a incepe orice proces de optimizare a META tag-urilor, ar trebui sa aveti o lista clara a cuvintelor cheie pe care le targetati pe fiecare pagina a site-ului - Poate fi un simplu tabel in Excel care sa cuprinda o coloana cu URL-ul si o coloana cu cuvintele cheie atribuite fiecaruia. Pentru mai multa coerenta in optimizare, folositi aceeasi lista pe tot parcursul procesului de SEO.

2. Desi e posibil ca pe o pagina sa optimizezi un grup de 4-5 fraze/ cuvinte cheie, eu ma limitez intotdeauna la 1 singur cuvant cheie in META Title (pentru a oferi mai multa revelanta acelui cuvant cheie) si la folosirea de sinonime (restul de cuvinte cheie din grupul targetat) in META Description.

  • Folosirea unui singur cuvant cheie (cel mai important) in META Title-ul unei pagini te ajuta sa creezi titluri relevante pentru cautare, concise si la subiect. In plus, titlul este cel care se pastreaza de cele mai multe ori in bookmark-urile browserului si in site-urile de social bookmarking cum ar fi Delicious, Digg etc. Atunci devine primordial ca o pagina salvata sa poata spuna unui utilizator despre ce vorbeste si de unde provine.

  • Si in cazul blogurilor optimizarea titlurilor este posibila. Pe de o parte, prin folosirea de scripturi (pentru Blogger) si de plugin-uri (pentru Wordpress) care afiseaza in META Title mai intai numele articolului si apoi numele blogului. Pe de alta parte, prin conceperea de titluri de articole scurte si care sa contina cel putin un cuvant cheie. (Poate voi detalia subiectul optimizarii de bloguri intr-un viitor articol)

  • Folosirea de sinonime in META Description (si nu repetarea aceluiasi cuvant cheie) este chiar recomandata pentru SEO: pentru a evita “keyword stuffing”, pentru a crea descrieri coerente si credibile din punct de vedere al limbii, nu in ultimul rand pentru a acoperi cat mai multe din cautarile utilizatorilor pe acelasi subiect.

    3. Daca un titlu trebuie sa fie concis, META Description este locul in care are loc actiunea de marketing. Din punctul meu de vedere, cele 155 de caractere ale unei descrieri ar trebui sa informeze utilizatorul despre continutul paginii, si, mai mult decat atat, sa-l convinga, daca e posibil, sa faca o alegere inainte de a da click.

    Call-to-action depinde foarte mult de profilul site-ului. Dar la modul general, descrierea ar trebui sa contina acele argumente care fac oferta ta mai buna decat a concurentului tau sau cel putin sa puna in evidenta avantajele pe care le oferi, fie ca esti o sursa de informare, un blog de opinie sau un e-commerce.

    4. Folositi-va de toate informatiile oferite de Webmaster Tools si tool-urile de analiza a traficului pentru a determina ceea ce cauta utilizatorii vostri. Daca o anumita pagina atrage trafic pe un anumit tip de cuvinte cheie, poate ca aceast “interes” ar trebui sa fie valorificat in descrierea paginii. Optimizarea META tag-urilor este oricum un proces care ar trebui sa sufere imbunatatiri in mod constant (nu foarte des in schimb).

    Pentru cei care vor sa citeasca mai multe despre acest subiect, va recomand aceste 2 articole de pe Stayonsearch.com:
    How to craft the perfect Meta tags
    The Ultimate Guide to Meta Description





  • Articole din aceeasi categorie